Garancia és szavatosság

Elállás joga, visszavásárlási garancia

A Vevő a szerződéstől, a kézhezvételtől számított 14 naptári napon belül, indoklás nélkül elállhat. Ennek módjáról a Vevő és a Szállító közötti szerződések részletes szabályairól a Kormány 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezik. A Vevő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette.
Ha a Vevő eláll a szerződéstől, és a megvásárolt terméket visszajuttatja a Szállítónak, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szállító visszatéríti a Vevő által a termékért fizetett díjat.
A termék csak az eredeti bontatlan csomagolásban, és hibátlan állapotban szolgáltatható vissza. Bontott, használt, sérült termék visszavásárlására Cégünk nem kötelezhető. Javasoljuk, hogy a visszaküldéshez dobozt használjanak, mert csak így biztosítható, hogy ne törjön össze a termék. Egyéb csomagolásban visszaküldött, szállítás során megsérült termékek esetében nem tudjuk garantálni a számlázott érték teljes visszatérítését.
Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a vásárlónak saját költségén kell gondoskodnia. Az elállással érintett terméket utánvétellel nem küldhető vissza, utánvételes átvételt Cégünk nem teljesít.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a terméket kizárólag számlával együtt tudjuk visszavenni vagy cserélni. A számlát kérjük a visszaküldött áru mellett elhelyezni.
Az elállási jog gyakorlása miatt, az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatosan felmerült költségeket minden esetben a Megrendelő viseli, egyéb költség ezen felül nem terheli.
A Kormányrendelet rendelkezéseinek értelmében, az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható: Olyan termék esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza.
Az elállási jog kizárólag írásban, posta vagy e-mail útján érvényesíthető a This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címen.

Szavatosság

Az 1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről Magyarországon minden újonnan vásárolt termék esetében 2 éves szavatossági időt biztosít, amennyiben fogyasztói szerződés jön létre (amely a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő személy – fogyasztó – és olyan személy között jön létre, aki (amely) a szerződést gazdasági vagy szakmai tevékenysége körében köti.
A szavatosság feltételeit a Polgári Törvénykönyv és a 49/2003. GKM rendelet tartalmazza. A webáruház szavatossági kötelezettséggel tartozik, amennyiben az eladott termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.
A szavatosság érvényesítésének feltétele, hogy amennyiben a felek a hiba eredetét illetően nem értenek egyet, a fogyasztó kötelezettsége a hiba eredetének bizonyítása (szakvélemény). A teljesítést követő hat hónapon belül vélelmezni kell, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt. Ebben az időszakban a bizonyítás a webáruház kötelezettsége.
Ha a fogyasztó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, a webáruház mentesül a szavatossági felelősség alól.
Hibás teljesítés esetén a fogyasztó elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a webáruház számára a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget.
Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a webáruház a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el.